Promowave - Algemene voorwaarden

  1.   Definities

Overeenkomst: een Overeenkomst van welke aard dan ook die partijen willen aangaan of hebben afgesloten.

Klant: de wederpartij van de leverancier bij een Overeenkomst.

AV: deze algemene voorwaarden.

IE-rechten: alle vormen van intellectuele eigendomsrechten.

Partijen: Afnemer en leverancier.

Persoonsgegevens: alle informatie die betrekking heeft op een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.

Diensten: alles wat leverancier in het kader van een Overeenkomst verricht of verstrekt, zoals de levering van diensten, producten, materialen, programmatuur en apparatuur, (digitale) gegevens, rechten, (…).

Leverancier: het bedrijf dat een partij is bij een Overeenkomst.

Diensten van derden: alle diensten, producten, materialen, programmatuur en apparatuur, (digitale) gegevens en rechten van derden die de leverancier in het kader van de uitvoering van de diensten aan Opdrachtgever verstrekt.

 

  1.   Reikwijdte

2.1  De AV zijn van toepassing op iedere Overeenkomst die een leverancier aangaat. Algemene of andere voorwaarden van Afnemer zijn uitdrukkelijk niet van toepassing.

2.2  De AV zijn van toepassing op leveranciers en eventuele andere bedrijven die betrokken zijn bij de uitvoering van een Overeenkomst. Deze bedrijven kunnen zich rechtstreeks op de AV beroepen.

2.3  Op diensten van derden kunnen voorwaarden van derden van toepassing zijn. Afnemer aanvaardt deze voorwaarden jegens leverancier en deze derden. Leverancier zal deze voorwaarden op verzoek van de afnemer vooraf mededelen.

 

  1.  Uitvoering van de overeenkomsten

3.1  Uit iedere overeenkomst met leverancier vloeien inspanningsverplichtingen voort. De leverancier zal zich inspannen om een overeenkomst tijdig, correct en naar marktnormen uit te voeren.

3.2  Afnemer verleent alle medewerking die de leverancier voor de uitvoering van een overeenkomst nodig heeft. Opdrachtgever stelt alles wat nodig is voor de tijdige uitvoering van een Overeenkomst ter beschikking, zoals informatie, personeel, producten, materialen, programmatuur, (digitale) gegevens (…).

3.3  Het personeel dat opdrachtgever bij de uitvoering van een overeenkomst betrekt, dient te beschikken over voldoende relevante kennis, deskundigheid en ervaring. Opdrachtgever verleent zijn personeel voldoende rechten of volmachten om namens de opdrachtgever beslissingen te nemen met betrekking tot (de uitvoering van) een Overeenkomst.

3.4  Indien Afnemer zijn verplichtingen niet nakomt, is Leverancier niet in verzuim voor de nakoming van zijn eigen verplichtingen uit een Overeenkomst en is Leverancier niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.

3.5  Indien een cliënt naar het oordeel van de leverancier misbruik maakt van de diensten, kan de leverancier de cliënt (tijdelijk) uitsluiten van verder gebruik van of toegang tot de diensten en zijn eigen verplichtingen met betrekking tot die diensten (tijdelijk) opschorten.

3.6  Indien leverancier het beheer van bepaalde door cliënt of diens derden ontwikkelde systemen overneemt en/of daarmee een koppeling tot stand brengt, is leverancier nimmer aansprakelijk voor eventuele gebreken

  1. Levering en aanvaarding

4.1  De Partijen kunnen acceptatiecriteria overeenkomen waaraan de Diensten moeten voldoen. Om te toetsen of de Diensten aan die acceptatiecriteria voldoen, komen de Partijen een acceptatieprocedure overeen.

4.2  Indien de partijen geen acceptatieprocedure overeenkomen, dient Afnemer de diensten binnen 14 dagen na aflevering te keuren. Aflevering vindt plaats op het moment dat de leverancier de diensten aan de afnemer ter beschikking stelt. Tenzij Afnemer eerder heeft geprotesteerd, aanvaardt hij de Diensten automatisch na afloop van deze 14 dagen of, indien eerder, op het moment dat hij de Diensten daadwerkelijk gaat gebruiken.

4.3  Door aanvaarding bevestigt Afnemer dat de diensten voldoen aan de Overeenkomst. Na aanvaarding heeft de leverancier slechts verplichtingen ten aanzien van gebreken in het kader van een garantie- of onderhoudsverplichting zoals vastgelegd in een afzonderlijke overeenkomst.

 

  1.   Prijs en betaling

5.1  De prijzen zijn vermeld in euro’s en zijn exclusief BTW en eventuele andere heffingen.

5.2  De prijzen kunnen jaarlijks worden aangepast op basis van inflatie en aantoonbare stijging van loon- en andere kosten. Opdrachtgever zal van prijswijzigingen in kennis worden gesteld.

5.3  Indien partijen voor bepaalde diensten geen prijsvorm zijn overeengekomen, wordt de prijs bepaald op basis van tijd en plaats. De diensten zijn dan verschuldigd per kwartier.

5.4  Voor diensten van derden kan een toeslag op de kostprijs gelden. Bij afname van media geldt een toeslag van minimaal 2,5%. Leverancier kan de diensten van derden vooraf of achteraf geheel of gedeeltelijk aan Opdrachtgever factureren.

5.5  Onkosten, zoals maar niet beperkt tot reis- en verblijfkosten of kosten die redelijkerwijs zijn gemaakt om de diensten naar behoren uit te voeren, worden door de Afnemer vergoed. Voor zover mogelijk zal de leverancier de klant vooraf over deze kosten informeren.

5.6  Indien de externe kosten voor de diensten aantoonbaar zijn gestegen door bijvoorbeeld wijzigingen in wet- en regelgeving en/of gestegen prijzen van diensten van derden, kan Leverancier deze aan Opdrachtgever in rekening brengen.

 

  1.   Betaling

6.1  De leverancier zal alle verrichtte diensten maandelijks factureren. 

6.2  Alle facturen moeten binnen 30 kalenderdagen na de factuurdatum worden betaald. Facturen kunnen alleen worden betwist binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum met een schriftelijke motivering aan Info@promowave.nl. Een factuur blijft verschuldigd ondanks betwisting.

6.3  Op verzoek van de klant kan een vertaling van de factuur worden verstrekt.

6.4  Indien Afnemer een betalingsverplichting niet nakomt, heeft de leverancier, naast een eventuele wettelijke rente, recht op een vergoeding van 10% van de betreffende betalingsverplichting, met een minimum van € 250,-. Tevens is leverancier gerechtigd volledige schadevergoeding te vorderen of enig ander recht uit te oefenen.

6.5  Afnemer is niet gerechtigd tot opschorting of verrekening van enige betalingsverplichting voor een vordering op de leverancier.

6.6  Indien een Overeenkomst leidt tot overdracht van enig eigendoms- of ander recht, wordt dit recht voorbehouden of opgeschort totdat Afnemer aan al zijn betalingsverplichtingen voor alle lopende overeenkomsten heeft voldaan.

 

  1.   IE-rechten

7.1  Indien de leverancier voor de uitvoering van een Overeenkomst producten, materialen, programmatuur, (digitale) gegevens (…) van Opdrachtgever dient te gebruiken, zal Opdrachtgever een licentie verlenen voor zover dat voor dat doel noodzakelijk is. Indien een derde houder is van dergelijke IE-rechten, garandeert de cliënt dat deze voldoende rechten heeft om de licentie aan de leverancier te verlenen. Cliënt vrijwaart de leverancier tegen aanspraken van derden terzake.

7.2  Indien bij de uitvoering van een Overeenkomst IE-rechten ontstaan, komen deze van rechtswege toe aan de leverancier.

7.3  De Leverancier verleent de Klant een eeuwigdurende, onbeperkte, royaltyvrije, niet-overdraagbare, niet-sublicentieerbare en niet-exclusieve licentie op de IE-rechten die ontstaan bij de uitvoering van een Overeenkomst met de omvang die nodig is voor de Klant om de (resultaten van de) Diensten normaal te gebruiken.

7.4  De leverancier is niet verplicht tot overdracht van IE-rechten die niet aan de leverancier toebehoren. Evenmin is Leverancier ooit gehouden tot overdracht van IE-rechten op standaardonderdelen die Leverancier voor generiek gebruik heeft ontwikkeld en die deel uitmaken van de Diensten, dan wel ten behoeve van Diensten die Leverancier aan derden levert.

 

  1.   Geheimhouding

8.1  Partijen behandelen alle informatie die zij van de andere partij ontvangen strikt vertrouwelijk. Informatie wordt alleen gedeeld met personen die betrokken zijn bij (de uitvoering van) de Overeenkomst en die daarvan op de hoogte dienen te worden gesteld. Elke partij neemt passende maatregelen om de vertrouwelijkheid van informatie van de andere partij te waarborgen.

8.2  Partijen vernietigen alle vertrouwelijke informatie op eerste verzoek van de andere partij of bij het einde van een Overeenkomst.

 

  1. Privacy en persoonsgegevens

9.1  Indien de Leverancier op enig moment jegens de Klant als verwerker en de Klant als verwerking verantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) moet worden beschouwd, kan op eerste verzoek van de Klant een afzonderlijke gegevensverwerking overeenkomst als bedoeld in artikel 28 GDPR worden gesloten.

9.2  De leverancier zal dan in ieder geval alleen persoonlijke gegevens van de klant verwerken voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de diensten. Na beëindiging van een Overeenkomst of op verzoek van de Klant zal de leverancier de Persoonsgegevens wissen, tenzij er een wettelijke verplichting bestaat om de Persoonsgegevens langer te bewaren. 

9.3  De leverancier verleent in zijn hoedanigheid van verwerker de nodige bijstand aan de klant om te voldoen aan de GDPR. De leverancier kan redelijke kosten in rekening brengen voor het verlenen van die bijstand.

9.4  De leverancier meldt een inbreuk op de Persoonsgegevens zonder onredelijke vertraging aan de Klant.

9.5  De leverancier verwerkt alle Persoonsgegevens in Nederland of in de Europese Unie of landen met een passend beschermingsniveau. Verwerking van Persoonsgegevens buiten de Europese Unie vindt slechts plaats na schriftelijke toestemming van de Klant.

9.6  De Klant geeft algemene toestemming om derden als (sub)verwerker in te schakelen. De leverancier zal van elke subverwerker verlangen dat deze de bepalingen van een Overeenkomst naleeft. Leverancier blijft verantwoordelijk voor de subverwerker.

9.7  De leverancier neemt passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de Persoonsgegevens.

 

  1. Duur en beëindiging

10.1  Tenzij anders overeengekomen wordt een Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd.

10.2  Een Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd kan door partijen worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden.

10.3  Leverancier kan een Overeenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang en zonder opzegtermijn beëindigen indien Afnemer surseance van betaling heeft aangevraagd of in staat van faillissement geraakt, indien de juridische zeggenschap over Afnemer wijzigt of indien de betalingsachterstand op een factuur meer dan 60 dagen bedraagt.

10.4  Ontbinding van een Overeenkomst leidt niet tot ongedaanmaking van verplichtingen voor de specifieke diensten en de bijbehorende niet nagekomen betalingsverplichtingen.

10.5  Partijen kunnen een overeenkomst niet ontbinden.

 

  1. Aansprakelijkheid

11.1  De aansprakelijkheid van de leverancier is beperkt tot directe schade die het gevolg is van een beroepsfout van de leverancier.

11.2  Van een beroepsfout is sprake in geval van nalatigheid, een fout, een vergissing, een verkeerde voorstelling van zaken of enige andere onrechtmatige daad of onrechtmatig verzuim van de leverancier in het kader van – de uitvoering van – een Overeenkomst.

11.3  De aansprakelijkheid voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat de leverancier voor de uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen. Indien de looptijd van de overeenkomst langer is dan 6 maanden, is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat de leverancier voor de uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen in de 6 maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis. In alle gevallen is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal € 10.000 of minder voor zover de aansprakelijkheidsverzekeraar van Leverancier ter zake van het schadegeval daadwerkelijk tot uitkering overgaat.

11.4  Aansprakelijkheid voor gevolgschade zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of kansen, verminderde goodwill of schade door bedrijfsstagnatie, schade veroorzaakt door de Prestatie van Derden of door zaken die Afnemer heeft voorgeschreven, programmatuur of (digitale) gegevens, en schade verband houdende met verminking, vernietiging of verlies van (digitale) gegevens, documenten e.d. is uitdrukkelijk uitgesloten.

11.5  Opdrachtnemer is niet aansprakelijk indien hij door overmacht of andere omstandigheden buiten zijn macht wordt verhinderd de Overeenkomst uit te voeren, als gevolg van sociale conflicten, storingen in het elektriciteits- of telecommunicatienetwerk, een stroomstoring, pandemieën, het niet beschikbaar zijn van webhosts of sociale media.  Indien diensten van derden (tijdelijk) niet beschikbaar of gebrekkig blijken te zijn zonder dat opdrachtnemer daar enige invloed op kan uitoefenen, is er eveneens sprake van overmacht.

11.6  Vorderingen van Opdrachtgever verjaren binnen 3 maanden na de gebeurtenis die aanleiding geeft tot de vordering tot betaling, tenzij Opdrachtgever daartoe eerder een rechtsvordering heeft ingesteld.

 

  1. Diverse

12.1  Een Overeenkomst schept geen exclusiviteit.

12.2  Indien de partijen een elektronische handtekening gebruiken, verbinden zij daaraan dezelfde rechtsgevolgen als aan een niet-elektronische handtekening.

12.3  De leverancier is bevoegd de klant en de aard van de diensten te vermelden voor promotionele doeleinden.

12.4  Opdrachtgever zal zich onthouden van het direct of indirect in dienst nemen of laten werken van personen die voor Leverancier werkzaam zijn of van het doen van een aanbod daartoe. De klant zal gedurende de looptijd van een overeenkomst en gedurende 12 maanden daarna op geen enkele wijze trachten deze personen hun relatie met de leverancier te doen beëindigen. Bij niet-nakoming van deze bepaling is cliënt aan de leverancier een onmiddellijk opeisbare gefixeerde boete verschuldigd van € 50.000,-. Tevens is leverancier gerechtigd volledige schadevergoeding te vorderen of enig ander rechtsmiddel aan te wenden.

12.5  Mocht een (deel van een) bepaling in een Overeenkomst of in de AV nietig of onuitvoerbaar blijken te zijn, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Partijen zullen deze bepalingen nu (impliciet) vervangen door, of de andere bepalingen opvatten als een bepaling die niet nietig en afdwingbaar is en het doel en de strekking van die andere bepaling zo goed mogelijk benadert.

12.6  Een bepaling in een Overeenkomst heeft voorrang op een daarmee strijdige bepaling in de AV.

12.7  Leverancier is gerechtigd de inhoud van de AV te wijzigen. Wijzigingen die Leverancier aanbrengt worden van kracht nadat Afnemer van de wijzigingen op de hoogte is gesteld.

 

  1. Toepasselijk recht en forumkeuze

13.1  Geschillen die in verband met een Overeenkomst kunnen ontstaan, zullen in eerste instantie uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter waar Leverancier gevestigd is.

Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze algemene voorwaarden?

Neem dan contact met ons op!

Scroll naar boven